اعزام ۲۸۹ اتوبوس از خراسان رضوی برای شرکت زائران در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست قطع درختان خشک شده چنار در بولوار فرهنگ مشهد + پاسخ شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۴ هزار میلیارد تومان اعتبار فضای سبز در مشهد | ساخت ۳ پارک اختصاصی بانوان

  • کد خبر: ۱۸۹۵۳۱
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
  • ۲
۴ هزار میلیارد تومان اعتبار فضای سبز در مشهد | ساخت ۳ پارک اختصاصی بانوان
رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد کلان‌شهری است که به اذعان تمام مسئولان مشهد به شهری تمیز با فضای سبز عالی تبدیل شده است. لذا برای نگهداشت فضای سبز در بودجه امسال تا سال١۴٠۴، ۴هزارمیلیاردتومان برای تأمین آب بودجه گذاشته‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن کریمدادی صبح امروز در یازدهمین نشست کمیته محیط زیست و توسعه پایدار کلانشهر‌های کشور، اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز در کشورمان به برکت خون مقدس شهدا، جانبازان، رزمندگان و آزادگان است. همچنین یاد و خاطره شهدای غزه را نیز گرامی می‌داریم. اتفاقاتی که چند روز گذشته در این کشور رخ داده است و حمله وحشتناک شب گذشته به بیمارستان همه را متأثر کرد و باید آن را جنایت جنگی دانست.

وی افزود: مشهد کلانشهری است که ویژگی خاص آن وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) است. اگر امام رضا(ع) نبود مشهدی هم نبود، زیرا سابقه و قدمت نیشابور از مشهد بیشتر و جمعیت آن در دوره‌ای بیشتر از این شهر بوده است، لذا به برکت وجود این امام، شهر مشهد شکل گرفت؛ شهری زیارتی، سیاحتی، آرام و سرسبز که به الگویی برای شهر‌های دیگر تبدیل شده است.

کریمدادی با اشاره به اینکه شورای ششم در حوزه اجرایی در بودجه جاری ۲ هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان برای تنظیف و فضای سبز شهری و نگهداشت آن اعتبار تعیین کرده است، ادامه داد: همچنین ۳ هزار و ۶٠٠میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی در حوزه خدمات شهری اختصاص داده‌ایم.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مشهد کلان‌شهری است که به اذعان تمام مسئولان مشهد به شهری تمیز با فضای سبز عالی تبدیل شده است. لذابرای نگهداشت فضای سبز در بودجه امسال تا سال١۴٠۴، ۴هزارمیلیارد تومان برای تأمین آب بودجه گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اولین تصفیه‌خانه لوکال در مشهد راه‌اندازی شده است، تأکید کرد: این تصفیه‌خانه هر ساله ۵٠لیتر آب قابل استفاده برای فضای سبز را تصفیه می‌کند و به طور کلی ۶میلیون مترمکعب آب مشهد توسط تصفیه‌خانه لوکال تأمین می‌شود. همچنین چهار تصفیه‌خانه دیگر نیز در این شهر وجود دارد. همچنین ١١.٢میلیون مترمکعب آب از تصفیه خانه مرکزی خریداری می‌کنیم که ١۵٠٠میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته‌ایم و این آب به مدت ٢۵سال پایدار است.

وی ادامه داد: بحران کمبود آب اساسی است و دشت‌های مشهد در وضعیت خوبی قرار ندارد و زلزله‌های اخیر به دلیلی خشکی این دشت‌هاست. در حوزه تأمین منابع آبی پایدار تلاش‌های خوبی انجام شده و دو قراردارد با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) بسته شده و در مرحله تصویب در شوراست.

کریمدادی با اشاره به اینکه در حوزه آب جزو شهر‌های پیشران هستیم، تأکید کرد: بیش از ۶هزار و ۵٠٠هکتار فضای سبز در مشهد شکل گرفته و سرانه در کل این شهر ١٩،٢ است و این افتخار شهر مشهد است. متأسفانه توزیع عادلانه‌ای در این حوزه در سطح شهر نشده است. شورای ششم تمام تلاش خود را می‌کند و شیب خدمت را به سمت حاشیه شهر سوق داده است. منطقه‌ای در حاشیه شهر وجود دارد که سرانه فضای سبز آن کمتر از پنج متر است و این عدالت اجتماعی نیست. در حاشیه شهر پارکی به نام پارک کرامت ساخته خواهد شد که ٧٣ هکتار است.

وی گفت: تاکنون حدود ١۵ تا ٢٠ پارک ساخته شده است. برای همه پارک‌های بیش از پنج هکتار سایت ویژه‌ای برای بانوان ایجاد شده است و روز جمعه پارکی با نام پارک شهربانو افتتاح خواهد شد. سه پارک اختصاصی برای بانوان در مشهد احداث شده و حدود ١٢یا ١٣ سایت برای آن‌ها ایجاد کرده‌ایم.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: در حوزه پسماند چند پروژه جدی را دنبال می‌کنیم که اولین پروژه زباله‌سوزی است و تلاش‌هایی در این زمینه انجام می‌شود و دومین مسئله خاک نخاله است. امیدواریم ان‌شاءالله امسال کلنگ آن زده شود و بین ١٧ تا ٢٠ هزار تن خاک و نخاله که بخش عمده آن خاک کشاورزی است تفکیک شود. مسئله دیگر نیروگاه بیوگاز است که قراردادش بسته شده است، اما متأسفانه مشکلاتی با پیمانکار ایجاد شده که تلاش‌هایی برای رفع آن انجام خواهیم داد.

کریمدادی اضافه کرد: ٢٠پروژه پیشران در خدمات شهری وجود دارد که همه این‌ها به محیط زیست پایدار برمی‌گردد. امسال از ٢١٢روز سپری شده تنها ١٠روز هوای پاک داشته‌ایم. ١۵۶روز در شرایط قابل قبول و ٣٧روز در شرایط ناسالم برای گروه حساس و سه روز ناسالم و دو روز خیلی ناسالم، پس حال شهر خوب نیست و باید برای آن تلاش کنیم. یکی از راه‌های آن کاهش خودرو‌های شخصی است که با افزایش پارک‌های حاشیه‌ای تا حدودی موفق بودیم. همچنین امیدوارم بتوانیم خط سه قطار شهری را نیز راه‌اندازی کنیم. همچنین باید منابع درآمدی شهرداری را افزایش دهیم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
United States of America
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
0
3
اخر پارک اختصاصی بانوان یعنی چه طرف با همسرش خانواده می اید پارک راه برود .جهل تان را چرا کنار نمی گذارید این همه هزینه برای چی رو دست مردم می گذارید
محمد
United States of America
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
1
2
اخر پارک اختصاصی بانوان یعنی چه طرف با همسرش خانواده می اید پارک راه برود .جهل تان را چرا کنار نمی گذارید این همه هزینه برای چی رو دست مردم می گذارید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->